Få indre ro til eksamen

Eksamenstiden nærmer sig for mange mennesker i denne tid.

 

Er du en af dem, hvor det løber dig koldt ned af ryggen eller får du ondt i maven bare ved tanken om eksamen, så kan ro i sindet måske hjælpe. Eksamensangst eller eksamensstress kan vise sig på mange måder, du oplever måske at:

 

 

du får hjertebanken eller koldsved

klappen går ned•du får ondt i maven eller bliver svimmel

kan hverken huske eller tænke klart

hele din krop ryster•du reagere ved at blive "ligeglad

du stresser på en uhensigtsmæssig måde i perioden op til eksamen

 

Fælles er at den naturlige spændthed og lettere nervøsitet, som gør at vi kan yde noget ekstra er gået amok. Stress og angst har overtaget situationen.

 

Netop ro i sindet behandlinger kan hjælpe hvis du har det dårligt, med eksamen eller har svært ved at koncentrere dig, i tiden op til. Ro i sindet behandling er en blid og enkel metode der dæmper indre støj og uro. Samtidig styrkes din kontakt til din egen indre ro. Det vil sige at du opnår et større ståsted i dig selv. Angsten eller frygten vil derfor føles mindre og du vil bedre kunne være i situationen med dig selv.Det betyder også at du opnår større overblik og overskud. Dels til at forberede dig, men også til at vise hvad det er, du kan og ved. Du vil opnå større klarhed i dit sind og mere ro i din krop. Jeg kan selvfølgelig ikke garanterer en god karakter, men situationen vil være nemmere for dig at håndtere.

 

Hvordan foregår det?

 

En ro i sindet behandling starter med, at vi har en samtale. Herefter ligger du på en briks, hvor du slapper af så godt du kan. Jeg holder dig blidt på hovedet, imens jeg er tilstede i min dybe ro. Når jeg kan mærke

at roen har forplantet sig i dig og der er blevet "stille i dit hoved, trykker jeg dig blidt forskellige steder på kroppen. Vi afslutter med en kort samtale. En behandling tager mellem 45- 60 minutter. Under behandlingen vil du måske mærke, at der bliver mere stille i hovedet eller mere roligt i kroppen. Efterhånden vil stilheden vare længere og du bliver bedre til selv, at opretholde den indre ro. Du bliver bedre til at være i dig selv.